מאמרים

7 הטעויות הגדולות שמכשילות בעלי עסקים בתיאום פגישות עסקיות

תיאום פגישות עם לקוחות עסקיים פוטנציאליים ע"י פנייה טלפונית "קרה" הנו אחד מכלי וערוצי השיווק והמכירות החשובים לעסקים ולחברות.

גם בעולם הרשתות החברתיות והאינטרנט, בתחומים רבים ומגוונים אין מנוס מפנייה ב"שיחות קרות" ללקוחות מדויקים, הצגת המוצר או השירות של העסק ו"נעילת" השיחה בתיאום פגישה עסקית.

מראיונות שנערכו עם מיטב סמנכ"לי ומנהלי שיווק בארה"ב, התבררו 7 טעויות מרכזיות שעושים מנהלים ואנשי מכירות בשיחותיהם עם לקוחות עסקיים פוטנציאליים, אשר מקטינות הסיכויים לסגירה חיובית של שיחותיהם בקביעת הפגישות עמם.

טעות מס' 1 בתיאום פגישות עסקיות

הטעות הראשונה הינה אי השימוש במידע (דאטה) הקיים. לדוגמא: פנייה ללקוח שכבר קיים במערכת, לקוח שהפסיק פעילות לאחרונה, לקוח שכבר נוהל איתו מו"מ בעבר וכך הלאה.

טעות מס' 2 בתיאום פגישות עסקיות

הטעות השנייה היא אי בירור פרטים ומידע שיכול לסייע בתיאום הפגישה עם הלקוח האפשרי. כיום ניתן לברר מידע על אותו אדם שעמו רוצים לשוחח כבר מראש, דרך הפייסבוק ולינקדאין, וכך ניתן להשתמש במידע זה חיובית בשיחה כדי ליצור "כימיה" וקירבה עם הלקוח. מידע כזה יכול להיות תחביבים, עיר מגורים, חברים משותפים וכו.

טעות מס' 3 בתיאום פגישות עסקיות

טעות נוספת ש"מתכתבת" עם הטעות הקודמת היא חוסר בירור וביצוע "תחקיר" בסיסי אך מספק על החברה או הארגון שאליו שייך הלקוח. בירור מספר עובדות חשובות על העסק או הארגון של הלקוח (מגוגל, למשל), יכול להוכיח רצינות רבה של המתקשר, "חיבור" מהיר יותר ללקוח האפשרי ולהשיג את קביעת הפגישה העסקית בקלות רבה יותר.

טעות מס' 4 בתיאום פגישות עסקיות

מנהלים ואנשי מכירות שמבצעים "שיחות קרות" נוטים בד"כ להשתמש באותו תסריט שיחה לכולם. זו טעות מכיוון שיש ליצור תסריטי שיחה ייחודיים לכל פלח מטרה, ואפילו לכל "בעל פונקציה" בארגון שאליו פונים. פנייה לחשב החברה תהיה שונה לגמרי מאשר לפנייה למנהל השיווק של החברה, כיוון ש"הכאבים" והתועלות שהשירות או המוצר המוצע יכול לפתור להם אינם דומים.

טעות מס' 5 בתיאום פגישות עסקיות

אי המוכנות להתגברות על "מחסום המזכירה" הינה טעות נוספת וקריטית. על מנהלים ואנשי מכירות להיות מוכנים עם תסריט ייעודי להתגברות על "מחסום המזכירה" ואף המרכזנית המעבירה את השיחה לפונקציה הרלוונטית שעמה יש לבצע את השיחה.

טעות מס' 6 בתיאום פגישות עסקיות

עוד טעות היא בכך שלא שואלים מספיק שאלות רלוונטיות את הלקוח האפשרי, שאלות שעשויות להעלות צרכים, "כאבים" ובעיות של הלקוח ובכך מתפספסת ההזדמנות לתת ללקוח אפשרות להיות מעורב ואקטיבי בשיחה, וכן להשתמש באותם צרכים ו"כאבים" כסיוע בקביעת הפגישה.

הטעות האחרונה הינה שבעלי עסקים וחברות רבים אינם נעזרים בחברה מקצועית לתיאום פגישות עסקיות. קביעת פגישות עסקיות עם לקוחות עסקיים מדויקים הינה משימה מאתגרת במקרים רבים, המחייבת מקצועיות, ניסיון רב, זמן לא קצר והתמקצעות שלא לכל עסק יש.

שירות תיאום פגישות מחברה שזו מומחיותה זה עשרות שנים, המחזיקה אנשי שיווק טלפוני (טלמיטינג) מקצועיים ואיכותיים, והמסוגלת לנהל בקפידה את התהליך, כולל השגת מאגרי המידע המתאימים לצורך הפנייה עשויה להגדיל דרמטית את מס' "ההזדמנויות העסקיות" ואת מס' הלקוחות החדשים של עסקים וחברות.

(מבוסס על מאמר: Cold Calling Mishaps שפורסם ב-2017 ע"י: Tenfold)

לחצו כאן כעת לקבלת ייעוץ חינם והצעה לביצוע של תיאום פגישות לעסקים - טלמיטינג לעסקים או תתקשרו: 09-7401987, 054-6811426

חדש! קידום אורגני בש...

חדש: קידום אורגני בשילוב כתיבה שיווקית ! די לבזבוז כספים רבים על "קידום ממומן" (PPC), התחילו לקבל לידים ופניות רבות של לקוחות עתידיים, תוך שבוע עד שבועיים בלבד, ע"י השגת מקומות...

קרא עוד...

חדש:שיווק עורכי דין ...

חדש: טלמיטינג לשיווק עורכי דין אחד הכלים המשמעותיים ביותר לשיווק עורכי דין הנו שיתופי פעולה בינם ובין עסקים אחרים, עסקים הבאים במגע עם לקוחות פוטנציאליים עבורם. הפנייה "חמה" המתקבלת מבעל עסק...

קרא עוד...

סדנא פרטית לשיווק בר...

סדנה אישית פרטית לקבלת כל הכלים לקידום עצמי ובחינם של העסק האינטרנט רוצים נוכחות מניבה ברשת האינטרנט אך אין לכם את המשאבים לכך? רוצים למתג את עצמכם כברי סמכא בתחומכם אך מבלי...

קרא עוד...

מחוץ לקופסה

טל: 09-7401987 / 054-6811426
פקס: 153-9-7401987

אימייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.