מאמרים

כיצד לעשות תיאום פגישות מוצלח וכיצד להפיק המירב מפגישות עסקיות

חלק מזמנם של בעלי עסקים קטנים ובינוניים מוקדש לפגישות עם לקוחות אפשריים. במאמר קודם סקרתי כיצד יוצרים את התנאים הנדרשים לביצוע של תיאום פגישות מוצלח (טלמיטינג), דרך ביצוע "שיחות קרות" (Cold colds) עם לקוחות פוטנציאליים.

אז במזל טוב קבעתם פגישות ביומן עם לקוחות אפשריים, אם בעצמכם או דרך אחת מחברות הטלמיטינג לביצוע תיאום פגישות עם לקוחות עסקיים, הפונות בשמכם ועבורכם ללקוחות אפשריים. כעת נשאלת השאלה כיצד ניתן להפיק את המירב מהפגישה העסקית?

טיפ ראשון שאולי יישמע מעט בנאלי הינו לוודא את הפגישה. חבל שתבזבזו זמן, דלק, חנייה ובעיקר: את עצביכם ותגיעו לפגישה העסקית שבה "הדייט" שלכם שכח להודיע לכם שהוא\היא חולה, שכח, או כל סיבה מוצדקת או שאינה מוצדקת. טלפון קצר או מסרון בנוסח: "אני מאשר פגישתנו היום בשעה 10 במשרדך. אנא אשר הפגישה" יכול למנוע עוגמת נפש רבה זו.

טיפ נוסף לפגישה עסקית מוצלחת: תכננו מראש את הפגישה. חשבו וקבעו עם עצמכם את מטרות הפגישה (סגירת עסקה, היכרות מוצלחת לצורך הגשת הצעה, יצירת בסיס לשת"פ אפשרי, וכו.). אל "תזרמו", אלא תכננו ממש אילו תוצאות מעשיות אתם רוצים להפיק מהפגישה ואיך תשיגו אותן ואפילו איך ייראה מבנה הפגישה הרצוי.

בנוסף, הכינו את כל החומרים הקשורים והנדרשים לפגישה מוצלחת, בהתאם למטרות הפגישה שלכם. חומרים כאלו יכולים להיות: הצעות מחיר, הסכם, קטלוגים על השירותים שלכם, דף ממליצים, וכו. הכינו הכל בתיקייה מסודרת ומכובדת, כדי שבפגישה יהיו בידכם כל הכלים הנדרשים לסכם חיובית את הפגישה.

טיפ חשוב אחר הנו: השתדלו תמיד לתת ללקוח את זכות הדיבור ראשונה. עוד לפני שאתם "פורשים את "מרכולתכם", נסו תמיד שהלקוח יתחיל לדבר ראשון והקשיבו לו הקשבה אמיתית ופעילה הדבר חשוב מאד כדי לאתר צרכים ו"כאבים" של הלקוח על-מנת שבהמשך השיחה תוכלו לתת להם פתרונות ע"י השירותים או המוצרים שלכם. בנוסף, מתן "הבמה" ללקוח (ושאלת "שאלות מנחות" שלכם) יוצרות כימיה עם הלקוח האפשרי ותחושה שלו שהנכם מתעניינים באמת בו ולא מציעים פתרונות לפני ששמעתם את צרכיו.

טיפ חשוב מאד נוסף הנו: רשמו הערות במהלך הפגישה. יש כמה יתרונות לכך. הראשונה היא שהלקוח לומד שהוא וצרכיו חשובים עבורכם והרישום מציג אתכם באור חיובי ורציני. שנית, הרישום נועד עבורכם, כדי לזכור בהמשך את הנקודות החשובות הנאמרות בפגישה.

חשוב ביותר לסכם את הפגישה. סיכום קצר קריטי לגבי התוצאות שרצינו להפיק מהפגישה העסקית. דוגמא לסיכום אפשרי: משלוח הצעת מחיר ייעודית ללקוח האפשרי, קביעת פגישת המשך, סיכום על "פגישה טלפונית" עמו לעוד שבוע מהיום, וכיו"ב.. כדאי במקרים רבים גם לשלוח מייל או סמס קצר שמסכם את הפגישה ואת ההחלטות שהתקבלו בה על-ידכם וע"י הלקוח האפשרי.

לסיכום: חשוב מאד ליצור מנגנון קבוע ומתמשך של תיאום פגישות עם לקוחות אפשריים, ולא פחות חשוב: לדעת כיצד למנף את הפגישה העסקית כדי לסגור יותר עסקאות וכדי ליצור שיתופי פעולה מניבים. בהצלחה!

 

חושבים שתיאום פגישות - טלמיטינג יכול לסייע לכם להשיג לקוחות חדשים ומכירות?

לחצו כאן וקבלו את כל הפרטים על טלמיטינג לעסק שלכם

או התקשרו כעת: 09-7401987 054-6811426

חדש! קידום אורגני בש...

חדש: קידום אורגני בשילוב כתיבה שיווקית ! די לבזבוז כספים רבים על "קידום ממומן" (PPC), התחילו לקבל לידים ופניות רבות של לקוחות עתידיים, תוך שבוע עד שבועיים בלבד, ע"י השגת מקומות...

קרא עוד...

חדש:שיווק עורכי דין ...

חדש: טלמיטינג לשיווק עורכי דין אחד הכלים המשמעותיים ביותר לשיווק עורכי דין הנו שיתופי פעולה בינם ובין עסקים אחרים, עסקים הבאים במגע עם לקוחות פוטנציאליים עבורם. הפנייה "חמה" המתקבלת מבעל עסק...

קרא עוד...

סדנא פרטית לשיווק בר...

סדנה אישית פרטית לקבלת כל הכלים לקידום עצמי ובחינם של העסק האינטרנט רוצים נוכחות מניבה ברשת האינטרנט אך אין לכם את המשאבים לכך? רוצים למתג את עצמכם כברי סמכא בתחומכם אך מבלי...

קרא עוד...

מחוץ לקופסה

טל: 09-7401987 / 054-6811426
פקס: 153-9-7401987

אימייל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.